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We observed no differences regarding the gene or protein expression of the cell cycle regulators according to USP8 mutation status. In this Brazilian series, the observed frequency of USP8 somatic mutations was similar to that reported in European ancestry populations. Although it was reasonable that USP8 mutations could contribute to cell cycle dysregulation and P27 underexpression in corticotroph adenomas, our data did not confirm this hypothesis. It is possible that increased deubiquitinase activity observed in mutated USP8 might influence other pathways related to cell growth and proliferation. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.The aim of this study was to explore the association of the triglyceride to high-density lipoprotein ratio (TG/HDL) and the visceral adiposity index (VAI) with metabolic syndrome (Mets) in high-risk populations of diabetic patients. Patients were recruited from the Endocrinology Clinic of Hebei General Hospital from April 2018 to April 2019,according to the "Guidelines for the Prevention and Treatment of Type 2 Diabetes in China (2017 Edition)". A total of 824 patients participated in the study. The association between TG/HDL or VAI and Mets in these patients was assessed using a multivariate logistic regression model. Receiver operating characteristic (ROC) curve analysis was used to evaluate the ability of TG/HDL and VAI to predict Mets in the diabetic susceptible population. The prevalence of Mets gradually increased in males and females with advancing tertiles of TG/HDL or VAI. After adjusting for the relevant risk factors, TG/HDL and VAI were positively correlated with Mets in men and women. Both of them showed a better the area under the ROC curve (AUC) for Mets in females than body mass index, waist circumference, TG and homeostatic model assessment of insulin resistance. In females, the cut-off point of 1.67 for VAI showed a higher accuracy for Mets (sensitivity 0.756, specificity 0.705, Youden index 0.461), the same relationship not significant in men. TG/HDL and VAI provide a high predictive value for Mets in a diabetic susceptible population, especially in females. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.Women with PCOS are linked to insulin resistance, inflammation, and vitamin D (VD) deficiency. The study endeavors to comprehend the differential impact of insulin sensitizers vs. anti-androgen on serum leptin levels among women with PCOS rendered vitamin D replete with high VD oral supplement. This was open-labeled randomized study that screened 180 eligible women presenting to Endocrine clinic with oligomenorrhea or features of hyperandrogenism. Ninety-nine women who furnished written informed consent and fulfilled the Rotterdam 2003 criteria for diagnosis of PCOS were randomized into 3 drug treatment arms to receive either spironolactone (50 mg/d; n=30), metformin (1000 mg/d; n=30) or pioglitazone (30 mg/d; n=30). These women were also administered oral VD (4000 IU/day) in addition to the allocated drug for a period of 6 months. Detailed history, clinical examination, and laboratory evaluation was carried out at baseline and 6 months after intervention. Number of menstrual cycles/year increased while as Ferriman-Gallwey score, blood glucose, HOMA-IR, and plasma insulin levels significantly decreased in all the three arms with better outcomes in spironolactone and pioglitazone arms (p less then 0.05). Similarly, serum leptin levels superiorly improved in spironolactone and pioglitazone group. Pioglitazone group showed better efficacy in lowering serum total testosterone (p less then 0.05). Co-supplementation of high dosage VD with spironolactone or pioglitazone are more effective in reducing plasma leptin levels than metformin, and thus might prove to be better therapeutic strategies for women with PCOS. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.Many studies have shown that estrogen has a protective effect on premenopausal women with metabolic disorders and non-alcoholic fatty liver disease. Estrogen supplements may, at least in theory, prevent the development and progression of NAFLD, while the possibility of inducing cancer limits its application in practice. Phytoestrogen is extracted from plants, whose molecular structure and biological activity are similar to those of mammals' estrogen, therefore, could replace the role of estrogen and prevent the occurrence of adverse reactions to estrogen. This article reviews the published literature related to phytoestrogens and NAFLD as well as suggest the possible mechanisms that may underlie the association between phytoestrogens and NAFLD. It is hoped to provide basis for the treatment of NAFLD with phytoestrogen. © Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York.in English, German HINTERGRUND Bei Patienten mit terminaler Niereninsuffizienz ist die pulmonale Hypertonie (PH) eine häufig beschriebene Komplikation mit unterschiedlicher Ätiologie. Die Prävalenzangaben liegen zwischen 17 – 56 %. Ein Zusammenhang mit einer Volumenüberladung bei Dialysepatienten und der PH wird vermutet. METHODEN Allen Patienten des Dialysezentrums des Universitätsklinikums Gießen wurde ein nichtinvasives Screening auf PH angeboten. Bei Verdacht auf eine PH erfolgte die Korrektur der Flüssigkeitsretention anhand der Bioimpedanzspektroskopie mit dem Ziel der Normovolämie. Ropsacitinib order Bei weiterem V. a. PH im erneuten Screening erfolgte eine invasive Abklärung durch Rechtsherzkatheter. ERGEBNISSE 52 Patienten stimmten der Untersuchung zu. Im nichtinvasiven Screening wurde eine PH bei 12 Patienten vermutet (23 %). Nach Einstellung auf Normovolämie bestand noch bei 4 Patienten der V. a. PH (7,7 %), der sich in 2 Fällen im Rechtsherzkatheter bestätigte (3,8 %). DISKUSSION Bei Patienten mit terminaler Niereninsuffizienz ist der Verdacht auf PH im nichtinvasiven Screening signifikant mit Überwässerung assoziiert. Nach Korrektur des Flüssigkeitsstatus anhand der Bioimpedanzspektroskopie wurde in unserer Erhebung eine invasiv bestätigte PH in ca. 4 % gefunden.in English, German HINTERGRUND Die vorliegende Studie verfolgt die Fragestellung, ob und inwieweit Patienten mit Asbestose langfristig von einer ambulanten medizinischen Rehabilitation (AMR) profitieren, die sich überwiegend aus bewegungs- und sporttherapeutischen Inhalten zusammensetzt und auf die Sicherung von Nachhaltigkeitseffekten ausgelegt ist. METHODE 157 männliche Asbestosepatienten im Lebensalter von 65,2 ± 5,7 Jahren durchliefen 5-mal wöchentlich à 6 h über 3 Wochen Phase 1 (Aufbauphase) der AMR, bestehend aus standardisierten Inhalten der pneumologischen Rehabilitation. In der direkt folgenden Phase 2 (Stabilisierungsphase) absolvierten die Patienten 1-mal wöchentlich à 3 h über 12 Wochen weitere therapeutische Applikationen mit Schwerpunkt auf der Sport- und Bewegungstherapie und wurden anschließend in wohnortnahe Gesundheitssportgruppen überführt (Erhaltungsphase). Die Effekte der AMR wurden zu Beginn (T1), am Ende der Phase 1 (T2) und 2 (T3) sowie 6 (T4) und 20 Monate nach Phase 2 (T5) evaluiert.